fbpx

👉 За проекта STEM на МОН създадохме специализиран уебсайт STEM.Tinusaur.BG

Представяне на курсови STEM проекти в ПМГ „Васил Друмев“, Велико Търново

Приключи представянето на курсовите STEM проектите в ПМГ „Васил Друмев“, Велико Търново.

В края на учебната година учениците от 11 „д“ клас, специалност приложен програмист, в ПМГ „Васил Друмев“ имаха за задача, в часовете по Програмиране на вградени системи, да разработят собствени проекти и да ги представят на съучениците си. 

На база на наученото през годината, те трябваше да формират екипи от двама или трима човека, да измислят върху каква идея ще работят, какви конкретни проблеми ще решават и как да разработят проекта си.

Условия

Важни условия бяха:

  • Всички проекти да са на базата на микроконтролерните платки, които всеки си е сглобил и научил да програмира;
  • Всеки участник в екипа да работи върху своята платка, която да е част от цялата система на проекта.
  • Платките да са свързани помежду си и да обменят информация с цел постигане целите на проекта.

Заедно с техния преподавател, г-н Невен Боянов, всеки от екипите обсъди различните идеи, получиха насоки и бяха поощтрени да мислят креативно. През учебната година те имаха възможност да си сглабят няколко електронни микроконтролерни платки и да ги програмират с помощта на платформата за блоково програмиране Blocktinu. Проектите в края на годината им дават възможност да проявят творчество и да покажат и приложат наученото и в практиката.

Проектите бяха много и най-разнообразни и може да ги групираме в няколко категории:

Асансьорна система

Имаше два проекта на прототип на асансьорна система за ресторант, която да работи на два етажа, и да пренася храната от кухнята до сервитьорите и след това – мръсните чинии от сервитьорите до кухнята. Учениците бяха направили макети и нагледно демонстрираха движението на асансьора. Представиха и много добри презентации, за да запознаят съучениците си с принципа на работа на системата. И двата проекта бяха достатъчно реалистични и подробно обяснени.

Хранилка за домашен любимец

Някой от проектите бяха прототипи на система за хранене на домашен любимец. Тук учениците са използвали сензори, които да отчитат кога храната на домашния любимец свършва, за да може да се сложи нова и колко точно да се изсипе.

Някои бяха помислили и за това да не се дава прекалено много храна на животното.

Паркинг система

Имаше два проекта на тази тема, в които учениците бяха вложили много старание и креативност. Бяха направили макети на паркинг, където чрез сензори да се отчитат влизащите и излизащите коли, за да се знае колко свободни места има в паркинга. Бяха се постарали да направят системата така, че да работи с монети или жетони, с които да се плаща, а също и да се издава съответната бележка за престой в паркинга.

Система за безопасност

Останахме много приятно изненадани от проекта на система, която да следи за безопасността на пътя и да алармира за опасни ситуации. Учениците бяха помислили за много различни ситуации и как да се справят с тях.

Система за контрол на достъпа

Имаше няколко проекта свързани със създаването на Система за контрол на достъпа до дадено място, например обществена тоалетна. Интересни бяха идеите да може да се работи с монети или жетони, както и да се издава бележка.

Вендинг машина

Имаше много интересен прототип на вендинг машина за един артикул, която да работи с монети или жетони и разбира се – касова бележка. Учениците разказаха за това как техния проект може да се разшири за повече артикули.

Игра

Електронната игрова конзола, която да тества концентрацията и реакциите на двамата играчи, беше изключително интересен проект и същевременно сложен като реализация, тъй като използваше три микроконтролерни платки и два серво мотора.

Всеки един от проектите заслужи и конструктивна критика от г-н Невен Боянов, което е част от учебния процес в тази учебна дисциплина. Учениците наистина се бяха постарали много, всички екипи бяха направили презентации, с чиято помощ да обяснят принципите на работа на създадените от тях прототипи, а повечето отбори бяха създали и напълно реалистични макети, които да унагледят проектите.

Похвално е какво могат да създадат учениците от един клас в училище и то само с няколко комплекта електронни платки, които получиха в началото на първия срок.

Радваме се , че за поредна учебна година учениците и преподавателите от ПМГ ”Васил Друмев”, Велико Търново избират да се учат и развиват с комплектите на Тинузавър.

Вашият коментар

Добавено в картата
0 продукта - 0.00лв.